Vyvážecí vleky PFANZELT

Být obratný a spolehlivý v každém terénu jsou nejdůležitější požadavky na vyvážecí vleky.

 

Centrální nosná traverza

Silná rámová konstrukce s centrální traverzou zajišťuje vyvážecímu vleku vynikající průjezdnost terénem i s nákladem. Traverza má v rozsahu konzolí hydraulických ruk dvoustěnnou výztuhu pro nejvyšší náročnost

 

  • průřez 200 x 200 mm při síle stěn 10 mm
  • dvoustěnně svařeno
  • osvětlení zabudované v rámu
  • přestavitelná délka ložné plochy
  • v rozsahu 4 – 6 m
  • posuvná osa náprav pro vyrovnání a vyvažování zátěže

 

Vždy ten správný směr

 

Výsuvná ložná plocha činí vyvážecí vleky Pm velmi flexibilní:

 

  • kompaktní se 4 m ložnou plochou
  • vysoká ložná kapacita při 6 m délce
  • dvojice klanic a výkyvná osa mohou být podle charakteru nákladu posunovány po konstrukci rámu

 

Bezpečné a stabilní stanoviště za pomoci sloupkových vzpěr

 

Pm používá při nakládce i vykládce hydraulicky ovládané sloupkové podpěry. Vysoce dimenzované čtyřhranné profily zaručují jistotu a stabilitu stroje. Teleskopickou úpravou sloupky mohou být vyrovnány i větší nerovnosti stanoviště.

 

Další výhody:

  • hydraulické válce leží uvnitř a jsou chráněn před poškozením
  • úspora místa při vyjíždění podpěr v úzkém prostoru
  • ovládání z místa obsluhy hydraulické ruky

 

 

S otočnou a výkyvnou ojí bezpečně na všech cestách

 

Díky vhodné konstrukci a zůstává vyvážecí vlek Pm obratný a dobře manévrovatelný i na úzkých lesních cestách a v těžkém terénu. To umožňuje výkyvná oj, která je vybavena přesným stavitelným kloubovým ložiskem.

 

Vlek vždy kopíruje stopu traktoru

  • dva chráněné hydraulické válce
  • řízení pomocí jednoho dvojčinného ventilu
  • úhel vychýlení 42°

Bezpečný vlek díky výkyvné ose

 

Bezpečnost v lese je pro každého lesního pracovníka velmi důležitá. Nerovný lesní terén je pro normální vleky dost obtížný. Vyvážecí vlek Pm s jednotlivě zavěšenými kyvnými osami zvládne jakýkoliv terén. Díky této konstrukci tlačí náklad všechna čtyři kola k zemi.

 

Bezpečnost na všech cestách

 

Jestliže musíte při sjíždění příkrého svahu z nějakého důvodu náhle zastavit, jsou brzdy v tomto okamžiku nejdůležitější součástí celého vleku. Pm nabízí různé brzdové systémy.

  • hydraulické brzdy pro jakýkoliv terén kromě veřejných komunikací v ČR
  • vzduchové brzdy na všechna kola pro jízdu po veřejných komunikacích při pojezdové rychlosti 25-40 km/h do 12 tun celkové hmotnosti

 

Sjízdnost každého terénu s pohonem kol

Ve strmém nebo mokrém terénu je i velký tahač na konci svých sil. Vyvážecí vleky Pm (modely 11, 13 a 15 tun) jsou vybaveny pohonem pomocí trakčních válečků. Do profilu pneumatiky se vklíní přítlačný váleček ovládaný z traktoru.

  • síla přítlaku cca 3000kg při rychlosti 4km/hod.
  • zesílený čep nápravy a větší brzdové bubny s osmiděrovým ráfkem
  • řízení přes 2 dvojčinné ventily z traktoru nebo přes joysticky

 

Otáčecí ústrojí

Otáčecí ústrojí hydraulické ruky s dvojitým ozubením tyče sestrojeno pro nejtěžší terén, což znamená dostatek rezervních sil pro nakládání dřeva v příkrém svažitém terénu.

  • ložisko otáčecího ústrojí sloupu hydraulické ruky je velkoryse dimenzované s optimální vzdáleností horního a dolního ložiska
  • ozubené tyče a otáčecí ústrojí jsou uloženy v olejové lázni a nevyžadují údržbu
  • velkoryse dimenzované otáčecí ústrojí poskytuje optimální sílu pro práci ve svahu

 

Hydraulické ruky Pm umožňují rychlé a bezpečné nakládání vleku od spodu až nahoru díky širokoúhlému kloubovému spojení hlavního a sklopného ramene. To platí také pro dvoumetrové výřezy, takže vyvážecí vlek může být vždy plně naložen.

 

Hlavní rameno

  • nahoře uložený hydraulický válec, chráněný při nakládce
  • uložení hadic v hlavním rameni
  • uložení pákového kloubového spojení v mosazných pouzdrech zajišťuje dlouhou životnost

 

Sklopné rameno

  • chráněné uložení hadic v kanálu sklopného ramene
  • teleskopické vedení

 

Chráněné hadice

  • Hydraulické hadice hlavního a sklopného ramene hydraulických ruk Pm jsou bezpečně vedeny v hadicových kanálech  a jsou tak chráněny před zevním i vnitřním poškozením.

 

Pm drapák typu 230

  • drapák s dvěma čelistmi o průřezu 0,23m2
  • optimální sladění rychlosti otevírání a zavírání drapáku
  • vysoká síla sevření
  • velká délka rozevření 1250mm